Infolinia Bank Smart

25 maja 2015

BOK, czyli Biuro Obsługi Klienta, jest jedną z najważniejszych komórek instytucji obsługujących klientów. Nośnikiem kontaktu pomiędzy klientem i BOK jest infolinia, dzięki której klienci mają telefoniczny dostęp do informacji.

Klienci mają częsty kontakt z bankami, ponieważ korzystają z produktów i usług bankowych. Zaciągają kredyty, zakładają konta bankowe, deponują w bankach pieniądze i korzystają z kart płatniczych. Często w takich kontaktach dochodzi do nieprawidłowości w korzystaniu z produktów. Klienci chcą pewne sprawy wyjaśniać. Najsprawniej mogą to zrobić za pośrednictwem infolinii.

Najważniejsza powinna być obsługa

Oczywiście, banki rozumieją, że najważniejsza powinna być prawidłowa obsługa, dlatego powołują komórki typu Biuro Obsługi Klienta, które umożliwiają klientom kontakt z bankiem. Najważniejsze jest pierwsze wrażenie, dlatego jakość obsługi powinna być priorytetem dla banku. Nie zawsze tak jest, ale klienci mają do dyspozycji Biuro Obsługi Klienta i mogą korzystać z kampanii wizerunkowych. Często korzystają też z infolinii. Czasem trudno o kontakt z konsultantami banku, gdyż linia jest zajęta. Łatwiej jest w Bank Smart, bowiem tam dostęp klienta do banku jest rozszerzony.

Kontakt z klientem w Bank Smart

W Banku Smart Centrum Obsługi Klienta działa:

  • pod numerami telefonów: 801-800-188 oraz 22 438-41-41,
  • w dni robocze w godz. 8.00–20.00, a w soboty 8.00–16.00.

Aby złożyć dyspozycję za pośrednictwem infolinii w tym banku, należy znać swój TelePIN. Jest to unikalny numer klienta, który składa się z 6 cyfr. Kod ten umożliwia identyfikację klienta w systemie telekomunikacyjnym IVR i pozwala na interaktywną obsługę. Zalogowanie się w tym systemie daje możliwość składania bezpośrednich dyspozycji (bez konieczności kontaktu z konsultantem).

W jaki sposób uzyskać kod TelePIN?

Nie jest to nic skomplikowanego. Aby uzyskać kod TelePIN, należy mieć NIK oraz jednorazowe hasło SMS do TeleSerwisu IVR, które zostało wysłane w wiadomości SMS po założeniu konta. Po wprowadzeniu NIK oraz hasła klient zostanie poproszony o wpisanie swojego unikalnego numeru, a następnie o powtórzenia go. Od tego czasu do zalogowania się w IVR wymagany będzie NIK oraz TelePIN.

Zastrzeganie kart

Infolinia do zastrzegania kart działa:

  • pod numerem telefonu: 22 438-41-41,
  • czynna całodobowo.

Smart obiecuje przyjazną politykę

Bank Smart przekonuje, że prowadzi przyjazną politykę obsługi klienta i dokłada wszelkich starań, aby informacje o reklamowanych produktach i usługach przekazane były w przejrzysty sposób. Czy tak jest istotnie, ocenią klienci. Rzeczywiście, dostęp do infolinii i składania dyspozycji jest dość jasny, chociaż zapewne wielu klientów skorzysta jednak z tradycyjnych metod i po prostu przyjdzie do banku.

Potrzebny kontakt z bankiem

Banki powinny liczyć się ze zdaniem swoich klientów. Już nie raz przekonały się, że nie można ich lekceważyć. Wiele spraw konfliktowych banki przegrywają w sądzie oraz w arbitrażu bankowym. Coraz więcej jest też pozwów zbiorowych. To już nie ten czas, kiedy klienci nie upominali się o swoje. Bezpośredni kontakt klienta z bankiem jest wprost niezbędny, a wprost wymarzonym narzędziem do tego jest infolinia.